woensdag 20 juli 2016

Achter de schermen

Het runnen van een dierenorganisatie bestaat niet alleen uit het redden en verzorgen van verweesde katjes, het castreren van zwerfkatten, het opvangen van (al dan niet zieke) zwerfhonden en puppies, het zoeken naar een goed tehuis voor de honden, het organiseren van transport als ze in het buitenland geadopteerd worden, het organiseren van bazaars om geld te genereren of het plaatsen en weer ophalen van collectebussen.

Ook moet er veel tijd worden besteed aan de administratieve kant: de financiële administratie, het bijhouden van de status van elke hond (vaccinaties, medicaties etc.), het bijhouden van de website en Facebook, het beantwoorden van de vele e-mails.

Of, zoals nu, in het heractiveren van de ACT PayPal-account.
Als het geldelijk verkeer bij PayPal de € 2.500 overschrijdt, moeten er volgens de EU-regels bepaalde documenten overlegd worden.
Dit is natuurlijk geen probleem, tot je er achter komt dat PayPal een log lichaam is, er steeds weer andere - of zelfs nogmaals dezelfde - gegevens worden gevraagd, en niemand van PaypPal zich werkelijk in jouw dossier verdiept.
Maar dankzij vasthoudendheid en doorzettingsvermogen hebben we nu, 2½ maand,  26 e-mails en 24 telefoontjes later, eindelijk weer de volledige beschikking over onze PayPal-account. En dat werd hoog tijd, want er moeten nodig rekeningen betaald worden.